Παρασκευή 7 Νοεμβρίου 2008

5 ερωτήσεις για τα Κ.Ε.Σ.!...
1η)Τι είναι γενικά αυτά τα Κ.Ε.Σ.???
Τα ΚΕΣ , καθώς και διάφορα άλλα Κολλέγια ,Σχολές κ.λ.π. λειτουργούν στην Ελλάδα ως παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων με την μέθοδο του franchising. Ήδη πανεπιστήμια από τη Γαλλία, τη Βρετανία και τις ΗΠΑ συνεργάζονται με ΚΕΣ και Κολλέγια στην Ελλάδα, παρέχοντας πακέτα γνώσεων-δεξιοτήτων (όπως διοίκηση επιχειρήσεων, πληροφορική, ψυχολογία, βιοτεχνολογία, βιοχημεία και διάφορες άλλες διασπάσεις της επιστήμης της βιολογίας κ.α.) μέτα από δίχρονη η τρίχρονη φοίτηση. Μέχρι σήμερα οι τίτλοι που αποκτούσαν οι απόφοιτοι αυτών των σχολών δεν αναγνωρίζονταν επίσημα στην ελληνική και ευρωπαϊκή αγορά εργασίας και άρα δεν θεωρούνταν ισότιμα με τα πτυχία ελληνικών και ευρωπαϊκών πανεπιστημίων.
2η)Τι είναι η ευρωπαϊκή οδηγία 36/05????
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω της συγκεκριμένης οδηγίας πιέζει κάθε κράτοσ-μέλος της να αναγνωρίσει τους τίτλους που παρέχουν τα ΚΕΣ ως ισότιμους με τους αντίστοιχους των δημοσίων πανεπιστημίων, θέτοντας μάλιστα και πρόστιμα για όσους δεν την υιοθετήσουν. Ο υπουργός Παιδείας έχει δεσμευτεί να εφαρμόστει η οδηγία μέχρι το τέλος του 2008. Η συγκεκριμένη οδηγία αποτελεί ένα ακόμα βήμα για τη συνολική προσπάθεια της Ε.Ε. να συγκροτήσει το λεγόμενο Κοινό Ευρωπαϊκό Χώρο Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΚΕΧΑΕ).
Η οδηγία 36/05 θέτει ως γνώμονα για την αναγνώριση-ισοτίμηση των πτυχίων που παρέχονται από τα κολλέγια με εκείνα των ελληνικών πανεπιστημίων τα χρόνια φοίτησης σε κάθε βαθμίδα.Έτσι ορίζονται 5 επίπεδα επαγγελματικών προσόντων. Η παροχή «βεβαιώσεων επάρκειας ή τίτλων εκπαίδευσης» γίνεται (σύμφωνα πάντα με την οδηγία) εφόσον βεβαιώνεται επίπεδο επαγγελματικών προσόντων τουλάχιστον ισοδύναμο με το αμέσως προηγούμενο επίπεδο εκείνου που απαιτείται στην Ελλάδα. Δηλαδή απόφοιτος 4ετών σπουδών (όπως της σχολής μας) αντιστοιχεί στο 5ο επίπεδο και ισοτιμείται με απόφοιτο 3ετών σπουδών (bachelor) που αντιστοιχεί στο αμέσως προηγούμενο επίπεδο, ενά μπορεί να απαιτηθεί η υποβολή του σε δοκιμασία επάρκειας ή 3ετης πρακτική άσκηση προσαρμογής. Θεσμοθετείται δηλαδή και η πρακτική άσκηση-3ετής απλήρωτη εργασία!!Τα μεταπτυχιακά καθιερώνονται σαν ανώτερη βαθμίδα εκπαίδευσης και σε αυτά προφανώς επιβάλονται δίδακτρα μέσω και του νομοσχεδίου για τα μεταπτυχιακά! Εξυπακούεται βέβαια πως οι διαδικασίες αξιολόγησης και πιστοποίησης θα έχουν την τιμητική τους σε όλα τα παραπάνω!!
Η συγκεκριμένη οδηγία αποτελεί στην πραγματικότητα την εφαρμογή της πολιτικής της Μπολόνια στην εκπαίδευση. Στοχεύει στη διάσπαση των σπουδών σε επιμέρους βαθμίδες και κύκλους (εισάγονται οι 2 κύκλοι σπουδών και οι πιστωτικές μονάδες) , στη μετατροπή των πτυχίων σε απλά πιστοποιητικά κατάρτισης και κατά συνέπεια στο χτύπημα εργασιακών και επαγγελματικών δικαιωμάτων όλων των σημερινών φοιτητών-αυριανών εργαζόμενων!
Τι έχει κάνει το υπουργείο ως τώρα για την αναγνώριση των ΚΕΣ???
Όποια σύσταση ατόμων και όποια κυβέρνηση και αν είχε το υπουργείο πολλά χρόνια τώρα προσπάθουσε να κίνηθει στην ίδια ακριβώς κατεύθυνση όσον αφορά τα ΚΕΣ (ή ΠΣΕ επί ΠΑΣΟΚ ή όπως αλλίως...) άλλα όλα τους τα σχέδια μέναν στα χαρτία αφού απεναντί τους έβρισκαν πάντα μαζικά και νικηφόρα κινήματα!!!
Γι’αυτόν ακριβώς τον λόγο και η τωρινή κυβέρνηση της ΝΔ ,φοβούμενη την απάντηση του φοιτητικού κίνηματος, επέλεξε να περάσει το νομοσχέδιο (σύμφωνα με το οποίο αναγνωριζόταν η ίδρυση και η λειτουργία ιδιωτικών κολλεγίων στην Ελλάδα) στα μέσα του καλοκαιριού, στο θερινό τμήμα της βουλής, και ένω οι σχολές ήταν κλειστές! Με πραξικοπηματικό λοιπόν τρόπο πέρασε από την πίσω πόρτα την δημιουργία τριτοβάθμιας ιδιωτικής εκπαίδευσης χώρις καν να σέβεται το σύνταγμα που η ίδια υπερασπίζεται ως δίκαιο και σωστό (αφού το φοιτητικό κίνημα ένα χρόνο πριν είχε μπλοκάρει την αναθεώρηση του άρθρου 16 του συντάγματος).
Τι αλλαγές θα φέρει η αναγνώριση των ΚΕΣ στα δημόσια πανεπιστήμια και στους αποφοίτους τους????????
Επιδίωξη της κυβέρνησης και της ΕΕ είναι η υποβάθμιση των δημόσιων πανεπιστημίων στα επίπεδα λειτουργίας των ΚΕΣ και όχι το αντίθετο!Αύτο θα αποτελέσει και μοχλό πίεσης για επαναφορά του νομοσχεδίου για την αξιολόγηση των σχολών καθώς τα κρατικά ιδρύματα θα πρέπει να αποδεικνύουν μέσω αυτής της διαδικασίας αν είναι «καλύτερα», πιο ανταγωνιστικά και πιο αποδοτικά από τα αντίστοιχα ΚΕΣ και κατά συνέπεια αν πραγματικά αξίζουν την κρατική χρηματοδότηση!Λόγω λοιπόν της υποχρηματοδότησης και της υποβάθμισης 1ον οι εταιρίες θα αλωνίζουν στα δημόσια πανεπιστήμια που θα τους προσφέρουν κέρδος (αυτά δλδ που θα έχουν αξιολογηθεί ως καλά) επιβάλοντας προφανώς και αλλαγές στην κατεύθυνση των σπουδών κανοντάς τα έτσι ανταγωνιστίκα όπως τα θέλει η αγορά και 2ον όσον αφόρα τα υπόλοιπα δημόσια πανεπιστήμια (αυτά που έχουν αξιολογηθεί ως κακά) οι φοι τητές θα «φυλλοροούν» προς τα ιδιωτικά ΚΕΣ!
Έτσι λοιπόν συμπεραίνουμε εύκολα ότι η λειτουργία της εκπαίδευσης με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, εκτός του ότι μπορεί να οδηγήσει στην επιβολή διδάκτρων στα δημόσια πανεπιστήμια, επιτρέπει σε ιδιώτες να ορίζουν την παρεχόμενη γνώση και επομένως εντάσσει την εκπαίδευση στους κανόνες χαμηλότερου κόστους και μεγαλύτερης ανταποδοτικότητας. Ο αμεσοδημοκρατικός φοιτητικός έλεγχος μέσα απτις συνελεύσεις , οι μαζικές μας διεκδικήσεις και γενικά οι οποιουδήποτε είδους συλλογικές αποφάσεις ή κινητοποιήσεις ως γνωστόν δεν ευδοκιμούν σε ιδιωτικούς χώρους (πεζα:δεν θα βάλει ο άλλος τα λέφτα του χωρις να έχει από πριν εξασφαλισμένο οτί δεν θα βρεθείς ποτέ απέναντί του διεκδικώντας, βλ.κατάργηση ασύλου και φίμωση συνδικαλισμού)!
Το περιεχόμενο της εκπαίδευσης με την επέλαση των ΚΕΣ μετατοπίζεται στην ειδίκευση, την ποσοτικοποίηση, την δεξιότητα και την κατάρτιση.Κατάρτιση που καταλήγει σε αποφοίτους μιας χρήσης που φορτώνονται το βάρος της ανεργίας, της απόλυσης , της (από την τσεπη τους πληρωμένη) επανακατάρτιση κ.ο.κ.Η αναγνώριση των τίτλων σπουδών στα ΚΕΣ θα οδηγήσει στην πολυδιάσπαση και τον κατακερματισμό των επαγγελματικών δικαιωμάτων και στην απόσχιση των τελευταίων από τα πτυχία.Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα την ατομική (αντί για συλλογίκη πχ:όλοι οι βιολόγοι) διαπραγμάτευση για τις εργασιακές συνθήκες των πτυχιούχων. Τελικός τους στόχος είναι η δημιουργία εργαζομένων χαμηλόμισθων (λόγω του ανταγωνισμού αποφοίτων δημοσίων-ιδιοτικών), που θα δουλεύουν με χειρότερους όρους και θα υπάρχει αποτρεπτικό κλίμα για την συλλογικη διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους.
Και εμεις τι λέμε για τους αποφοίτους των ΚΕΣ????
Οι απόφοιτοι των ΚΕΣ είναι πρώην συμμαθητές μας που λόγω των φράγμων που ισχύουν στην εκπαίδευση (οικονομικοί,ταξικοί,εξεταστικοί) δεν κατάφεραν να περάσουν στη σχολή της επιλογής τους και κατευθυνόμενοι-παρασυρόμενοι από τις δηλώσεις κυβέρνησης- υπουργού-ιδιοκτητών προσέφυγαν στα ΚΕΣ.Εξάλλου στόχος της κυβέρνησης είναι η διάσπαση κομματιών της νεολαίας και η δημιουργια εμφυλίων μεταξυ αυτών (αντιπαράθεση μεταξύ φοιτητών δημοσίων πανεπιστημίων-φοιτητών ΚΕΣ ) έτσι ώστε να μην υπάρξει μια ενιαία αντιπαράθεση της νεολαίας με την ασκούμενη πολιτική!
Στόχος μας δεν πρέπει να είναι η μη απόδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων στους αποφοίτους των ΚΕΣ,αλλά η κατάργηση των ΚΕΣ. Και αυτό όχι από την σκοπιά του «και τι μας νοιαζει εμάς τι θα απογίνουν αυτοί»...Σαφής κατεύθυνση μαζί με την κατάργηση των ΚΕΣ θα πρέπει να είναι η άμεση απορρόφησή των σπουδαστών/αποφοίτων τους από τις αντίστοιχες σχολές του δημοσίου πανεπιστημίου!
Ο μόνος δρόμος που έχουμε στα χέρια μας όχι μόνο για να αμυνθούμε
· ανατροπη νεου νομου πλαίσιο,
· οχι στην αναθεώρηση του άρθρου 16
· όχι στην ιδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων
· καταργηση των ΚΕΣ
· απόσυρση του πρότυπου εσωτερικού κανονισμού,
· ανατροπή των νόμων για αξιολόγηση ,ΙΔΒΕ,ΔΟΑΤΑΠ
· όχι στους 2 κύκλους σπουδών στα ειδικευμένα πτυχία και στις κατατμήσεις σχολών
αλλά και για να αντεπιτεθούμε προβάλοντας τις ανάγκες μας
· κατάργηση της βάσης του 10
· ελεύθερη πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στη γνώση και στην ερεύνα χωρίς οικονομικούς ταξικούς και εξεταστικούς φραγμούς
· έρευνα στη βάση των κοινωνικών αναγκών
· λειτουργία του πανεπιστημίου μέσα από συνελεύσεις φοιτητών-καθηγητών-εργαζομενων στο πανεπιστήμιο
· ούτε ΑΕΙ ούτε ΤΕΙ ούτε ΙΕΚ ούτε ΚΕΣ!Ζητάμε ενιαία πανεπιστημίακη εκπαίδευση για όλους
· Μια σχολή και ένα πτυχίο ανά γνωστικό αντικείμενο σπουδών με κατοχυρωμένα μορφωτικά, επαγγελματικά και εργασιακά δικαιώματα
είναι αυτός του συλλογικού αγώνα με Γενικές Συνελέυσεις και κινητοποιήσεις για την ανατροπή αυτής της πολιτικής που ασκείται εις βάρος μας για μας χωρίς εμάς και την διεκδίκηση των δικαιωμάτων μας!!!

Κ. ΑΡ. Α. ΒΙ. - Ε. Α. Α. Κ.

2 σχόλια:

GEGER είπε...

παιδια! αυτό δεν ειναι ακριβως σχολιο, αλλα προσπάθεια επικοινωνίας!
βρέθηκε στην οδό αμαλιάδος στο τέρμα αμπελοκήπων σακιδιο πράσινο μαρκας "ηστπακ", με 1 βιβλίο του λένιν, γυαλιά ΜΥΩΠΙΑς, ΘΗΚΗCTS, ακουστικά νόκια, σημειώσεις, γραφικά, σημειώσεις και θεματα βιολογίας κλπ, σημαντικής αξίας για το φοιτητικό βαλάντιο!! το μόνο όνομα που εντοπίστηκε στα θέματα είναι χαραλαμπος ζαφειροπουλος ΑΜ1000027
ΑΝ ΜΕ ΔΙΑΒΑΣΕΙ Ο ΚΑΤΟΧΟς ΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΕΙ με ΓΙΩΡΓΟΣ 6972088842

GEGER είπε...

ΣΥΝΤΡΟΦΟΙ, ΒΡΕΘΗΚΕ ΣΑΚΙΔΙΟ ΗΣΤΠΑΚ ΣΤΟ ΤΕΡΜΑ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΓΡΑΦΗ ΚΑΡΑΒΙ ΕΑΑΚ, ΜΕ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΣΗΜΕΙΩΣΕΙς ΤΟΥ ΒΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΑΘΗΝΑΣ, ΘΕΜΑΤΑ, ΓΥΑΛΙΑ ΜΥΩΠΙΑΣ, ΓΡΑΦΙΚΑ, 1 ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΛΕΝΙΝ ΚΛΠ, ΣΤΙς ΣΗΜΕΙΩΣΕΙς ΒΡΕΘΗΚΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟς ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ, ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΕ ΓΙΩΡΓΟ ΣΤΟ 6972088842